Írásaim

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

Péter szerint a világ

Nézem a világot, ugyan azt látom, mint bárki más, még is más jut az eszembe, mint a legtöbbeknek, legyen szó barátságról, szerelemről, párkapcsolatról, politikáról, sex-ről, vagy társadalomról. Történetecskéket írok majd le arról, amit láttam, és elmondom azt, ami eszembe jut, mindenféle cenzúra nélkül. Nem célom bebizonyítani, hogy a világ és benne az emberek rosszak, vagy jók, maximum azt, hogy néha (Én is) nagyon furcsa dolgokat teszünk. Amit hozzáfűzök majd a történeteimhez, azok ugyan majd kikerülhetetlenül tartalmazzák azt, amit gondolok, de igyekszem ezt majd úgy előadni, hogy az olvasónak is könnyedén legyen tere mást gondolni.

Bejegyzések

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss hozzászólások

  • rozilala: Zavarban vagyok, mert be kell vallanom, hogy életem során sokszor áthágtam az itt felsorolt kíván... (2009.09.22. 19:06) Az igényes sex
  • rozilala: Szégyelnem kell, de bevallom, hogy a bölcs nyelvészekkel egyetemben én sem vettem észre, hogy a cs... (2009.09.05. 19:02) Kidobott hitek
  • rozilala: Szerintem jó írás.Engem meggyőzött. Kár, hogy egy nagy bűn megelőzésére szolgáló gyilkosságot n... (2009.08.31. 22:08) Ölni kell
  • rozilala: Ez nagyon pesszimista nézet, amellett, hogy nem is igaz. Még az állat is több ennél. Nézd meg akár... (2009.08.23. 20:49) Hús és vér
  • rozilala: Az élet értelméről azért nem kérdezősködik az emberbek fia, mert az élet értelme az élet maga. Ért... (2009.08.23. 19:51) Az élet értelme

Hús és vér

2009.07.05. 17:27 Csatornás

Hús és vér
/életem első másodperce/

Nem hagyhatom abba… most nem… az út hatalmas még… ha nem sietek, csak növekednek nehézségeim. Egyik centi a másik után, már ki tudja hányadik. Karjaim ólomnehezek, bár sosem láttam még őket igazán. Nem pihenhetek… még nem…, majd ha mindennek vége. Ütemes összehúzódások…

Rápillantok a mellettem tornyosuló kupacra. Még nem tudom, hogy ez létem éltető párnája. Lelkem még nyitott, mélyében megpillantom régi fénytelen porhüvelyemet. Ami halott, az nem fénylik, de az már nem az én testem. Múlt és jelen, volt és lesz csatázik lelkemért, de a honnan hová útja eldőlni látszik.  … A munkára kell koncentrálnom. Csak ne lennének ezek a zajok. A mindent elnyelő vörös hús hangfüggönyén keresztül egy elmémbe karistoló ütemes sípolás jut el hozzám. És még egy hang… valahonnan, talán a világmindenség határvidékéről, de jól hallhatóan, anyám kiáltásai. A forrását nem tudom megállapítani, mert hiába nézek körbe, a vörös köd csak egy halvány fénykijáratot enged látatni. A körülöttem kavargó ősi káoszból kiszakadni látszik egy darabka, ami Én leszek. Ütemes összehúzódások…

Már majdnem az egész utat megtettem. Apa ne aggódj, mindjárt itt leszek!… Hirtelen egy erős, de rosszkor jött nyomás megakaszt utamon. Mire föleszmélek, már nyoma sincs a fénykijáratnak és a sípoló hang felgyorsul. Fejletlen agyamban az oxigénhiány okoz zúgást és őrjítő kétségbeesést. Tapogatózom, hogy felvegyem a megfelelő pózt, de meglepetésemre egy hideg fémkampót találok magam mellett. Mindegy, folytatnom kell… itt van ez a halom is, a pangó vér miatt egyre nagyobbnak tűnik. Szakad a hús, és azaz átkozott sípoló hang sem szűnt meg, amit még a szövetek recsegése sem tud teljesen elnyomni. Összehúzódás… egy kis pihenő… összehúzódás… még egy pihenő… hát már soha nem tudom befejezni?

Végtelennek tűnő idő telik el. Újabb elsöprő erejű nyomás… Friss levegőt érzek az arcomon. Kinézek. A valaha csodálatos anyaméh helyett, most vérben úszó alagút szélén állok, a közelben egy világoszöld terület, de erre a szövetre sok vér folyt már. Az óriási asztalon túl, egy fehér kádban, a tisztító zivatarban egy másik testecskét mosnak. Úristen, így nézhetek ki én is? A halom sem lett kisebb. A hang még mindig ott dübörög a fülemben… vagy talán csak gondolataim legmélyén hallom a kiáltásokat? De mintha egyre közelebbről hallanám… megdöbbenve tapasztalom, hogy szinte várom már, mikor érek el oda, mikor tár fel előttem rejtett világokat anyám szava… Újult erővel vetem magam bele a munkába. És igen… meglesz, már közel a cél… nemsokára megszületek.

Azt hittem, hogy én dacolhatok a sorssal, lehetek akár égbe szökő hegy, vagy játékos szellő, … de rájöttem, hogy mindnyájan ezek vagyunk. Csak hús és vér.

 

1 komment

Címkék: élet novella irodalom halál lélekvándorlás születés

A bejegyzés trackback címe:

https://hangzatos.blog.hu/api/trackback/id/tr751228125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozilala 2009.08.23. 20:49:48

Ez nagyon pesszimista nézet, amellett, hogy nem is igaz. Még az állat is több ennél. Nézd meg akár a kutyádat, vagy a macskádat.-- játszanak, -- zabálnak, -- élvezik az életet, -- még érzelmeik is vannak.
Az ember ezen túl képes felismerni a világ rendjét, -- ennek törvényeit.
A törvények birtokában új dolgok létrehozására, azaz alkotásra képes. Magyarul olyan tárgyi és szellemi konstrukciókat képes létre hozni, amelyek nélküle, -- csak a Jóisten jóvoltából a természetben nem valósulnának meg.
Ezek által egy kicsit istenné is magasodhatna, ha
az alapvető erkölcsi törvényeket felismrve, követné is őket.
süti beállítások módosítása