Írásaim

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

Péter szerint a világ

Nézem a világot, ugyan azt látom, mint bárki más, még is más jut az eszembe, mint a legtöbbeknek, legyen szó barátságról, szerelemről, párkapcsolatról, politikáról, sex-ről, vagy társadalomról. Történetecskéket írok majd le arról, amit láttam, és elmondom azt, ami eszembe jut, mindenféle cenzúra nélkül. Nem célom bebizonyítani, hogy a világ és benne az emberek rosszak, vagy jók, maximum azt, hogy néha (Én is) nagyon furcsa dolgokat teszünk. Amit hozzáfűzök majd a történeteimhez, azok ugyan majd kikerülhetetlenül tartalmazzák azt, amit gondolok, de igyekszem ezt majd úgy előadni, hogy az olvasónak is könnyedén legyen tere mást gondolni.

Bejegyzések

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss hozzászólások

  • rozilala: Zavarban vagyok, mert be kell vallanom, hogy életem során sokszor áthágtam az itt felsorolt kíván... (2009.09.22. 19:06) Az igényes sex
  • rozilala: Szégyelnem kell, de bevallom, hogy a bölcs nyelvészekkel egyetemben én sem vettem észre, hogy a cs... (2009.09.05. 19:02) Kidobott hitek
  • rozilala: Szerintem jó írás.Engem meggyőzött. Kár, hogy egy nagy bűn megelőzésére szolgáló gyilkosságot n... (2009.08.31. 22:08) Ölni kell
  • rozilala: Ez nagyon pesszimista nézet, amellett, hogy nem is igaz. Még az állat is több ennél. Nézd meg akár... (2009.08.23. 20:49) Hús és vér
  • rozilala: Az élet értelméről azért nem kérdezősködik az emberbek fia, mert az élet értelme az élet maga. Ért... (2009.08.23. 19:51) Az élet értelme

Kidobott hitek

2009.07.04. 07:50 Csatornás

(A megtörtént eseményen alapuló műben, megváltoztattuk a helyeket, a domborzati viszonyokat, és a széljárást is. Aki még is Dr. Kovácsra gondolna a fsz. 2-ből, az bizonyára egy eltévedt villanyszámlát olvasott, és nem az alábbiakat.)

- Mit is mondtál? Miben hittél utoljára?
- A Rátóti Csikótojásban.
- És most már nem hiszel?
- Már nem. Elavult.
- Értem. És miért hittél benne korábban?
- Ember! Te nem olvasol meséket?
- De..e olvasok.
- Na! akkor biztos azt is tudod, hogy a legtöbb mese valóságos alapokon nyugszik.
- Persze-persze, de ebben a mesében kiderül, hogy egy kisnyúl az, amit csikónak hittek.
- Jaj, de nehéz veled, pedig értelmes embernek látszol. Olvass a sorok közt! Na, érted már? Úgy akartak valamit közölni, hogy azt ne mindenki értse. Világos?
- Világos. Hát persze, hogy világos! De már Te is a kisnyúlban hiszel?
- Hát miben hinnék vazze? A csikó nem tojással szaporodik. Nem tudtad?
- De-de, tudtam, sőt ezt már akkor is tudtam, amikor a mesét olvastam.
- No-no! Utólag könnyű okosnak lenni, de akkoriban mindenki a csodáról beszélt.
- Emlékszem, de ez mit változtat a tényen, hogy a csikó nem tojik tojást.
- Ezt most komolyan kérdezed? Változnak az idők barátom! Tegnap még lapos volt a föld, ma már gömbölyű. És a tudományok! Dőlnek meg a tételek, ami tegnap lehetetlen volt, az ma már ott csörög a te zsebedben is, ha mobilon hívnak. Erre nem gondoltál?
- Hogy mennyire igazad van! Erre nem is gondoltam. (ez egy barom)
- Végre, hogy belátod! Dr. Kovácsnak mindig igaza van!
- Jó! Oké, elfogadom! De hogy néz a mostani Dr. Kovács arra a Dr. Kovácsra, aki még verekedett is a csikótojás miatt, arra, aki összeveszett jó néhány cimborájával, mert nem hittek a csodában?

- Ide figyelj, te kötekedő barom! Ha nem ültünk volna 8 éven át egy padban, akkor most biztos megsértődnél, én meg nem folytatnám a sárdagasztást. De haverok vagyunk, így felhomályosítalak. Az ember változik, érted? Hét évenként minden sejted kicserélődik, a világ hatással van rád, változol. Alkalmazkodásnak hívják. Most már érted?
- Ezt értem, de hét évvel ezelőtt sem tojtak tojást a csikók.
- Te tényleg nem vagy normális. Hagyjuk az egészet. Pont az ilyen agyatlan barmok miatt tartunk ott, ahol.
- Most mi bajod? Én egyből tudtam azt, amire neked hét év kellett, hogy rájöjjél.
- Mit tudtál te? Te csak papagáj módjára mondogattad azt, amit a szádba adtak, és véletlenül úgy alakult, hogy igazad lett. Erre vágsz fel?
- Én nem vágok fel, csak arra, hogy azt gondolom, hogy a tojás nem is jó elnevezés.
- Most mi van?
- A tojás, az maga a folyamat, annak az eredménye csak „tojat”, vagy „tojomány” lehetne.
- Mint gondolkodásnak a gondolat, mint sütésnek a sütemény?
- Valahogy így.
- Ez tényleg elgondolkodtató!
- Na! Akkor legalább ebben egyetértünk!
- Na szevasz!
- Szia!

1 komment

Címkék: politika élet novella gondolkodás filozófia

A bejegyzés trackback címe:

https://hangzatos.blog.hu/api/trackback/id/tr431225757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozilala 2009.09.05. 19:02:16

Szégyelnem kell, de bevallom, hogy a bölcs nyelvészekkel egyetemben én sem vettem észre, hogy a csikó tojása az a lószar előállítási folyamata -- a tyúknak viszont igaz ugyan ,hogy tojása is van, amikor épp megszüli a tojományt, amit célszerűen valóban tojatnak illenék nevezni.
Ha viszont már így szoktuk meg, akkor a boltban mégsem tojatot fogok kérni, mert esetleg nem értik.
süti beállítások módosítása